söndag 28 juni 2009

Långhelg

I måndags började denna lite extra långa helg. Åkte då ner på stan och skulle hämta ut "bandet". Men vi råkade fastna i öl-tältet och såg Map Of Moscow.


Tisdag var jag aldrig in på området. Då stod S2 på schemat. Pool, The Lance, Palance Chase, och Map Of Moscow. Det va lite tungt att gå till jobbet dagen efter :)



Onsdag åkte vi in och såg Laleh och Stiko Per Larsson

Torsdag började kalaset på allvar. Drog från jobbet vid Lunch för att hinna komma igång :)

Började med Evergray, sedan gick vi vidare till Backyard Babies. Dom han vi se typ två låtar av innan vi gick ut för att möta upp Sofia, Anders. Lukas va sådär lagomt förtjust i att det var så mycket folk ute, så Soffan fick åka hem direkt.
Sen blev vi sittande ett tag utanför ingången och stimmade lite

Senare såg vi lite Lars Winnerbäck (betoning på lite) innan vi gick ut för att dricka lite mera öl. På vägen från bilen där vi förvarade en kylväska alla permafrost så fastnade vi på fest i en lägenhet på Ringen.


Under festen rådde delade meningar om man skulle se Gentelman eller Volbeat. Dom flesta tror jag knatade iväg till Gentelman. Anders tröttnade efter typ ett par låtar. Sen blev de öl-tältet vid Volbeat istället. Där blev vi sittande till att Mötley Crüe gick på. Då drog jag från tältet för att titta. Under tiden letade tydligen Nanna efter mej med ljus och lykta. Kan ha berott på den fina hatten att jag inte syntes :)


Fredag var kanske den sämsta dagen rent artistmässigt. Det var även enda dagen som det fanns osålda biljetter till. Så då fick Sofia nog, och såg till att hon och Anders skulle ner en sväng. Alltid lika roligt med deras sällskap. Jag han i alla fall se Milow, The Sounds och Govenor Andy, som för övrigt är min nya husgud. Förklaring kommer. Kvällen spenderades mest på en fast, samt ett öl-tält



Lördag blev den stora musiklyssnardagen. Av flera anledningar bestämde jag mig för att jag hade druckit min sista öl för veckan. Under dagen han vi med följande: Sophie Zelmani, lite Melody Club, Miss Li, Kalle Baah, åt mat i gräset till Winnerbäck, slutet på Sonic Syndicate, lite Chris Cornell. Sen gick vi tillbaka till bilen, för att hämta lite mer kläder, innan besvikelsen Håkan Hellström. Vi tröttnade efter några låtar, och bestämde oss nästan för att åka hem. Men bestämde oss för att ta en lite promenad på området först. Detta kommer vi inte att ångra. Utan för Zion:s klädstånd står en klart påverkad Guvenör och kör järnet. Killen i Zion-ståndet spelar vinyl och Govenor Andy bjuder upp till en totalt improviserad spelning där han till stora delar hittar på texterna efter hand. Helt sjukt coolt. Det blev helt plötsligt gatfest, där till och med mörkaste svartrockarna stod och gungade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Med den lysblå hatten borde frugan ha sett dig på mils avstånd... Nästa festival får du fästa en sån där hög barncykelflagga i bältet, så du syns ordentligt. Kan säkert bli en modefluga. Ska nog ta patent på den idén... :)