fredag 29 april 2011

Tack för den tiden...


...som varit. Nu går vi skilda vägar.

7 kommentarer:

Wicked sa...

Ahh... jag skall vandra samma väg.. härligt o se en jämlike!

Lenko sa...

Ja, det var en skön tyngd på axlarna att bli av med. Har också gått ur.

Anonym sa...

Det är många år sedan jag lämnade svenska kyrkan (och ett politiskt parti). Numera är jag lycklig fri tänkare - med betoning på fri...
Humanisten Kat.

Hans-Georg sa...

Lemnade den för att bli Katholik. Har aldrig ångrat det.

http://notontimsblogroundhere.blogspot.com

= ngt för atheister att bita i (på engelska)

.j. sa...

Jag har för vana att trycka på "nästa blogg" och ev lämna en kommentar. Jag avser förnärvarande inte lämna svenska kyrkan, på grund av att jag värnar om byggnaderna, och om tjänsten "jourhavande präst"

Elias Dalén sa...

Skyll dig själv, det är din själ som hamnar i helvetet >:(

Jimmy sa...

Kul att det väckt lite reaktioner :)

Hade bara lite svårt att ställa upp på följande:

Trosbekännelsen
Vi tror på Gud Fader allsmäktig,
himmelens och jordens skapare.

Vi tror ock på Jesus Kristus,
hans enfödde Son, vår Herre,
vilken är avlad av den helige Ande,
född av jungfrun Maria,
pinad under Pontius Pilatus,
korsfäst, död och begraven,
nederstigen till dödsriket,
på tredje dagen uppstånden igen ifrån de döda,
uppstigen till himmelen,
sittande på allsmäktig Gud Faders högra sida,
därifrån igenkommande till att döma
levande och döda.

Vi tror ock på den helige Ande,
en helig allmännelig kyrka,
de heligas samfund, syndernas förlåtelse,
de dödas uppståndelse och ett evigt liv.