fredag 20 november 2009

Tack Therese

Jag har varit på Brudberget och hälsat på familjen Jardeborg. Eller Therese i alla fall. Andreas låg och sov, då han skulle upp och jobba tidigt i morgon.
Jag måste få ta tillfället, och höja Therese till skyarna. Hon är en underbar människa, hon är godhet rakt igenom. Om jag hade varit kristen skulle jag nog fundera på om hon var en ängel. Men nu är jag inte kristen, och hon är således ingen ängel.
Jag har nog aldrig träffat en person som kan prata som henne. Hon är klipsk som få, och hjälper en att se saker från en annan vinkel. På ett lättsamt sätt blandar hon allvar med humor, som friskt blandas med småprat om ditten och datten.
Man blir helt enkelt klart bättre till mods efter att ha pratat en stund med henne.

Tack Therese, och jag tänker inte ge tillbaka på annat sätt än att finnas där när du behöver mig. För en riktig vän förväntar sig inget i retur mer än att man finns där, och ställer upp när det behövs. Och jag finns där, det ska du veta, i stort och smått.

Jag kommer snart tillbaka bara så du vet :)

Efter detta besök tänkte jag fortsätta på temat Matthew Salah, med en låt som heter Rays of Happienes. För min mor, som jag vet läser av nyfikenhet så ska jag förklara att det betyder strålar av lycka. Och det är just det som jag tror att jag måste jaga. En liten stråle i taget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet var vi finns.
Mormor och Morfar

Mattias, NiTRO.SE sa...

Du har ordets gåva jimmy, skönt att du har bra vänner omkring dig.