tisdag 4 januari 2011

På väg hem...



Såhär kan det se ut när jag åker hem från jobbet. Det är ca 1dm nysnö på vägen. I den finns det två spår som är typ mitt i vägen. Man kan se att det skymtar ett par röda prickar i bilden. Det är bilen framför mig, som jag egentligen ligger lite för nära. Men det är i alla fall ett sätt att försöka ha koll på vart den är. Det skrapar och far i bilen av all snö som åker runt i hjulhusen, och ibland kanske skrapar i under bilen. Sent om sides ser man att det dyker upp en bil i motsatt riktning, och man får hastigt ta sig ur de uppkörda hjulspåren. Man känner att bilen börjar gå lite oroligt på vägen, och antispinn och tracktionkontroll får börja jobba hårt.
Då drömmer extra mycket om att ha en X1 istället.

2 kommentarer:

Wicked sa...

mm det är ett jeffla skitväder nu för tiden.. tacka vet jag vår och torra vägar!!

Mattias, NiTRO.SE sa...

Det där ser inte roligt ut. Klart du ska ha en x1:a!