onsdag 25 januari 2012

Bytt är bytt

Och kommer aldrig tillbaka...

Vad gör man om man behöver en stor bra bil, och inte har råd? Jo man gör en brakförlustaffär och byter in en (för)dyr Audi och en relativt billig Ford. Men jag måste säga att jag fick ett ganska bra inbytespris för dem av Risberg i alla fall. Klart bättre än andra firmor jag kollat med.

Vad fick vi då?

1st BMW 520d -07 (166hk) utrustad med ut över det mest nödvändiga så som ACC, farthållare, parkeringshjälp(fram +  bak) och så vidare bland annat el-sport/komfort stolar i skinn och elutfällbart drag.

1st BMW X3 3.0d -07 (218hk) automat som inte har lika mycket lull lull. Men har åtminstone sportratt, sportstolar i skinn, utfällbart drag, och det vanliga som tex ACC, parkeringshjälp(fram + bak) och farthållare.


5an är riktigt stor och fin. Jag hade önskat mig automatlåda och stolsvärme i baksätet. Men man kan tyvärr inte fått allt.

X3an märks tydligt att den är av en äldre generation (dock samma årsmodell) än 5an. Den är inte på långa vägar lika rymlig som 5an. Upplever den dock snäppet rymligare än Audin. Men vi behöver bara en riktigt stor bil, så de kvittar.


Jag hade nog hellre sett att vi hade en 1-serie än en x3a. Men jag får försöka förlika mig med att jag kanske måste ha en praktisk bil :-P


Får se om jag orkar knåpa ihop en liten recension av dem när jag avverkat några mil bakom ratten.


5 kommentarer:

Mattias, NiTRO.SE sa...

Jag tror det där blir kalas!

Martin sa...

Det tror jag med!!

Jimmy sa...

Japp, nu har vi en relativt hög fyrhjulsdriven kärra till svenska rallyt ;)

Mattias, NiTRO.SE sa...

Yey!

Martin sa...

:D