lördag 9 maj 2009

Två strandade projekt


Tänkte göra lite allmän service på Goffen. Men det slutade med en trasig slangklämma till soppa-filtret. Jag fick dit det nya låset i alla fall. Så nu kan jag låsa bilskrället i alla fall. Sen tänkte jag klippa gräset. Men blev då påmind att driften la av på i höstas. jag hade ju hoppats på att den skulle laga sig själv över vintern. Men så bra va de inte. Fram med verktygen igen, och kunde snabbt konstatera att jag inte kommer så långt pga trasiga verktyg. Men jag tror växeln, eller vad man ska kalla den har gett upp:( Våran gräsmatta som snart börjar likna en åker. Får se om vi kan låna en klippare tills jag får fart på varan.

3 kommentarer:

Wicked sa...

När ja shoppa ny gräsklippare häromåret så valde ja bort drivning bara för att fan det är höjden av lathet ju hehehe.. trodde inte sånt bekom en hård norrlänning som dig?? =)

Nanna sa...

Du kan gärna få klippa våran backe utan driv, haha.... nej, tack.

Martin sa...

Låter som en sann handy-man varit i farten.

Visst blir man glad när allt går åt h-vete!??