söndag 8 februari 2009

Nisse



Nu har Nisse tyvärr gått bort. Han va den goaste och socialaste någonsin. Han har haft ett långt och mysigt liv.
När han var liten hade han en förmåga att följa med folk som han tyckte om, så vi fick hämta honom lite här och var hemma hos folk.
Redan i tidig ålder var han en äventyrare och hoppade fallskärm från garagetaket. Men han var ingen tuffing för det. Han var katten som hellre flydde än illa fäktade. Han föredrog att vara kompis med grannkatterna, och man som han var så har han haft många brudar genom åren.
Man skulle kunna tro att ha var kung av harbackan då han spatserade mitt på vägen utan att ta notis och varken bilar eller folk, fast egentligen var han en riktig pösmunk som älskade att ligga i solen och steka.

Du kommer alltid att finnas kvar i mitt minne.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint skrivet, sänder en tanke till hans närmaste.

Anonym sa...

Vad tråkigt att höra. Minns Nisse, han var en rolig prick. Kommer aldrig glömma när han var nykastrerad och precis hade vaknat efter att varit sövd. Benen gick i kors på honom när han tog några stapplande steg i hallen.

Jimmy sa...

Haag: Den filmen finns säkert kvar någonstans. Jag ska se om jag kan hitta den när jag är harbacken nästa gång. i så fall lägger jag upp den här.