måndag 9 februari 2009

Provade diket

Som vanligt när det händer någonting så har jag inte bloggtelefonen med mig. Kolla Nannas blogg för en bild.
Hur som haver... Nanna skulle ta ett kort, så jag skulle stanna till vid vägkanten. Men det blev lite väl nära kanten... För att vara älrlig så var det lite vid sidan av vägkanten.
Först kom det ett par trevliga killar som erbjöd sej att hjälpa till. Fast jag hade ingen "lina", och dom hade haft sönder sin efter att dom drog upp en bil på morgonen. Så vi frågade nästa person som stannade. Det visade sig att dom bodde där vi stod (läs satt fast). Dom hade ett par "stroppar" som vi satte ihop och försökte dra.
Men det gick inge vidare... Bilen kanade bara längs dikeskanten.
Hon ringde då till sin man som var på väg att åka hem. Han kom efter 10min och tog fram deras traktor. Bara att kroka fast stropparna i plogbladet bak, så va vi uppe på ett kick.
Man blir så glad när det finns så underbara människor som vill hjälpa till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott att ni fick tag på ett trevligt par.
Inga skador på bilen?

Jimmy sa...

Haha.. Dom va nog inte ett par... Dom bara kom i par.
Skador nej. Det gick i typ 5km/h. Det är andra gången den bilen är i diket på samma sätt.